شناسه خبر : 44398
شنبه 28 فروردين 1395 , 12:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین نشست "حامیان مدافعان حرم"

فاش نیوز - نخستین نشست گروه خودجوش حامیان مدافعان حرم در یک بعد از ظهر بهاری در حالی که بارش قطرات درشت باران چهره شهر و عابرین را شست و شو می دهد و پیدا کردن نشانی حسینیه  "عشاق العباس (ع) را برایمان کمی دشوار می سازد، رزقمان می شود. بعد از کمی پرس و جو "حسینیه " را می یابم .چشمانم به تمثال زیبای حضرت ابوالفضل (ع) که می نشیند، سلام برحسین(ع) و یاران باوفایش بر قلب و روحم جاری می شود و شکرگزار خداوند متعال که "رزق "امروزمان نیز رنگ و بوی حسین (ع) را دارد. درب حسینیه باز است.  پا به درون که می گذارم، سکوت محض است اما چند جفت کفش مردانه و زنانه نشان از آن دارد که اعضا آمده اند. در ابتدا کسی را نمی بینم اما آرامشی وصف ناشدنی بر قلبم حاکم می شود .فضا با پارچه های سبز و سیاه آذین یافته و تمثال زیبای شهدای گرانقدر نیز همچون نگین انگشتریِ زیبایی در گوشه ای از حسینیه بر بار روحانی  آن افزوده است .از حال و هوای فضا هنوز بیرون نیامده ام که صدای سلامی مرا به خود می آورد. یکی از اعضا که دختر جوانی است، وارد می شود. هنوز جواب سلام او را نداده، کم کم اعضا وارد حسینیه می شوند و در این میان برادر مصطفی باغبانی از جانبازان نخاعی 8 سال دفاع مقدس نیز حضور دارد. با ورود ایشان جلسه با قرائت جمعی سوره کوثر آغاز به کار می کند" .حامیان مدافعان حرم" که اکثریت آن ها، جوانان پاک و با ایمانی هستند که کمترین دغدغه شان خانواده های مظلوم افاغنه است، اینک به مدد پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همچون برادر باغبانی پایه ریزی شده است.

اساس کار این تشکل که بر پایه شناسایی و پیگیری وضع معیشتی، فرهنگی و درمانی خانواده های مدافع حرم که عمدتا افاغنه هستند و از اوضاع اقتصادی و درمانی بسیار ناچیزی برخوردارند، این حس را در میان جوانان بیدار دلی ایجاد کرده که کمترین دغدغه شان رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا و مفقودین افاغنه که غالبا در حاشیه شهر تهران زندگی می کنند، است.

حامیان مدافعان حرم که شعارشان "شهدا مدافع حرم افضل من شهدا دفاع مقدس "است سعی در پوشش خانواده های تیپ زینبیون و فاطمیون دارند. چرا که فرزندان  آنان در دفاع از آل الله در سوریه می جنگند و خانواده هایشان در پاکستان و افغانستان مورد آزار و اذیت وهابیون و طالبان هستند و در کشور ما نیز مورد بی مهری بعضی از مسئولان قرار دارند.

برادر باغبانی ابتدا از اعضا می خواهد تا گزارشی از برنامه های خود را در رابطه با سرکشی و دیدار با خانواده مدافعان حرم داشته باشند.

برادر تجویدی زمانی از رزمندگان  8سال دفاع مقدس بوده و اینک نیز بر خود وظیفه می داند که در جبهه دیگری که همان سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان مدافعان حرم است، گزارشی تلخ از دیدار خود با این عزیزان را بیان می کند که چگونه یک خانواده  6 نفری با کمترین امکانات در یک اتاق 9 متری زندگی می کنند. کودکان آنان با وجود علاقه شدید به تحصیل، امکانات تحصیل را ندارند و متاسفانه هیج مدرسه ای به جرم افاغنه بودن آنان را ثبت نام نمی کند و یا همسر شهید جوانی که کمتر از 25 بهار را دیده چگونه مورد آزار مرد همسایه است و برای امنیت، شبها برادرش که کارگر ساختمان است در کنار خواهر می ماند تا خطری او را تهدید نکند،سخت دلمان را می آزارد و اشکهایمان را سرازیر می نماید و این شاید یکی از دهها حکایت دردناکی باشد که امروز شنیده ایم.

پس از آن برادر پیری از دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی با داشتن سن کم،  یکی از اعضای فعالی است که در اندک زمانی به چندین خانواده سرکشی کرده و برای درمان آنان اقدام نموده است .او می گوید: زمانی که برای سرکشی به یکی از این خانواده ها به حاشیه شهر رفتم، پدر شهید که بیمار بود، می گفت: پسرم تنها نان آور خانه بود .من هم بیمارم و نمی توانم کار کنم .کرایه خانه مان چند ماهی است که عقب افتاده .اصلا باور نمی کرد که برای دیدار آنان آمده باشم .مانند پدری مهربان بارها و بارها از من تشکر می کرد .گویی با رقه ای از امید در دلش پیدا شده باشد، می گفت که بعد از شهادت پسرم تا کنون کسی به ما سر نزده و حالمان را نپرسیده است.

خواهر فلاح و سجادی و ...از جمله پرستارانی بودند که قدم در این راه خداپسندانه گذاشته و گزارش مشابهی از مشاهدات دردناک خود را در خصوص وضع معیشتی و فرهنگی این خانواده های بسیار مظلوم و البته غریب در ایران می دهند.

 در میان اعضا برادر" جوکار" رزمنده بسیار جوانی است که سن شناسنامه ای اش شاید به 25 هم نرسد .او که مدت طولانی است به عنوان تک تیرانداز برای دفاع از حرم حضرت زینب)ع (عاشقانه پا در رکاب شده و شجاعانه در سوریه با داعش می جنگد نیز حرف ها و خاطرات بسیاری از رشادت های  فرزندان تیپ " زینبیون" و "فاطمیون" دارد که نوشتن آن را به زمان بهتری موکول می کنیم.

پایان جلسه نیز با سوره  مبارکه "والعصر" با صوت جمعی پایان می یابد .اینجاست که به خود قول می دهیم این گروه را با دل و جان و قلممان یاری کنیم .البته تا چه قبول افتد و چه درنظر آید.

قابل ذکر آن که از دوستان علاقه مند به همکاری با گروه "حامیان مدافعان حرم" تقاضا می شود لوازم مورد نیاز مجروحین نظیر ویلچر، تشکچه روهو، تختخواب برقی و دیگر لوازم مصرفی خود را به نشانی: خ کریم خان، خ سنایی، کوچه نهم، هیئت بیت العباس)ع (ارسال نمایند.

 نشست بعدی این گروه 5 اردیبهشت ماه  به همین نشانی راس ساعت 15 تا 17 خواهد بود.                    

یا علی مدد

گزارش: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بنام خدا
معنای این شعار وهم الود چیست . ( حامیان مدافعان حرم که شعارشان "شهدا مدافع حرم افضل من شهدا دفاع مقدس "است )اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود نداشت تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) مسئله دفاع و بقا نظام را افضل بر واجب عینی (نماز ) میدانست . ایا محملی برای مدافعین حرم وجود داشت .
دفاع مقدس در قیاس با صدر اسلام همچون بدر احد . خندق (احزاب ) است . که دیگر توفیقات الهی بواسطه مجاهدت ان السابقون برای اسلام بوجود امد .
حقیر ضمن تحسین شجاعت و ایمان و تیت الهی ان عزیزان دفاع مقدس را قابل قیاس با هیچ عملی پس از انقلاب نه ندانسته بلکه ورود اینگونه شعارها و هر عملی حتی جهاد دفاعی در مقاطع دیگر را قابل قیاس با ان حماسه الهی نمیدانم . حماسه ای که کلام در وصف ان عاجز است . و جهان هستی را مفتخر به بندگانی چونان همت . باکری ها .
سلیمانی . همدانی . بروجردی . کاوه . زین الدین .و ............. اه اه اه ان حماسه تنهایی و رنج و عشق و بیقراری . بندکی که کمترینش جنک در برابر خصم بود را با هیچ عملی مقیاسه نکنید
کشته های پیاده نظام کفار روس در جنگ با مردم سوریه شهید نیستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi